vineri, 18 aprilie 2014

Greutăţi, avem greutăţi

22 noiembrie 2010

Greutăţi, avem greutăţi

    Sursa mea nesecată de ciudăţenii antice mi-a mai făcut o surpriză, scormonind într-un fost ambalaj de îngheţată “Monte Bianco”. Ambalajul este făcut probabil special pentru colecţionari, întâi ai satisfacţia degustării unei îngheţate maro, pe care scrie “ciocolată” iar pe urmă, după normalul spălat cu detergent de vase şi uscat, se obţine un recipient râvnit de toţi amatorii de chilipiruri vechi. Încăpător, pereţi transparenţi şi garanţia că nu se sparge.
    Deşertând, pentru a nu ştiu câta oară conţinutul pe un ziar, evident pe un exemplar maro din România literară, altfel nu funcţionează minunea, am văzut cum cinci piese încercau să se rostogolească şi să treacă în alte file. Haaa, nu le ţine. Am pus toate mâinile pe ele şi le-am prins. Voiau să-mi scape printre degete, dar nu m-am lăsat. Cu nişte mişcări dibace de vechi colecţionar, le-am aliniat în faţa mea şi le-am ameninţat că le arunc pe geam dacă nu stau cuminţi. Au stat, căci nu eram să le mănânc, erau de plumb, şi aveau o formă deloc îmbietoare, aşa cam ca un supozitor. Ba una avea şi un ineluş la unul din capete. Brrr, supozitor de plumb şi cu inel. Grozavă idee au avut anticii noştri dobrogeni.
    Aşa aliniate, le-am luat câte unul, câte unul şi le-am cântărit cu cântarul meu electronic de mare precizie, cumpărat de la Târgul Colecţionarilor din faţa Muzeului de Istorie al Municipiului Bucureşti. Este de mare precizie. Cred că la Munchen se cântăreşte cu el ceapa.
    Nu cred că au avut toate aceeaşi utilizare. Cred că unele erau greutăţi pentru războiul de ţesut, altele pentru plasele de prins peşte, poate stavrizi, poate guvizi. Oricum, pentru balene nu erau. Ce ar fi zis Green-Peace-ul? Ba poate că una era chiar greutate pentru cântar, un pond aş vrea să zic. Dacă aveţi alte păreri, vă rog, vă invit pe blog. N-aş vrea să mai spun prostii, aşa cum totuşi am făcut. Dar odată recunoscută, greşeala este pe sfert iertată!
    Iată care erau greutăţile de plumb pe care doar cu o dibăcie deosebită am reuşit să le opresc să evadeze.
    iar dacă le rotim:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu